حجت الاسلام دکتر مهدی ایمانی مقدم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در پیامی از جامعه نخبگانی برای حضور در انتخابات دعوت کرد. 

 photo 2024 07 03 17 05 49

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر فرهیختگان دانشگاه فردوسی مشهد
اساتید، کارکنان و دانشجویان بصیر و زمان و زمانه شناس
سلام علیکم ورحمت الله
دو دلیل قرآنی برای ضرورت حضور در انتخابات مهم و سرنوشت ساز جمعه و معیاری برای انتخاب اصلح محضرتان تقدیم می گردد:
خدای متعال در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرمایند: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ ».هرآئینه سرسخت ترین دشمنان برای مؤمنین، یهود (که مصداق امروزه آن صهیونیست نسل کش و غاصب است) و مشرکین(که مصداق امروزه آن لیبرال دموکراسی و سکولاریسم است که شرک مدرن محسوب می شود.
همچنین در قرآن می فرماید: « وَ اَعِدّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعتُم مِّن قُوَّةٍ » یعنی در برابر این دشمن هر چه قدر می‌توانید قدرت و قوه خود را هم از نظر امکانات فکری و هم فیزیکی افزایش دهید به طوری که در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کنید.
براساس این دو آیه می‌توان نتیجه گرفت که مشارکت بالا در انتخابات می‌تواند در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کند و در مقابل مشارکت پایین در آن‌ها طمع به وجود می‌آورد، ضمن اینکه بارها تجربه شد که هرجا ضعف و اختلاف در جامعه شد تحریم‌ها افزایش و تهدیدات نظامی آنها فزونی یافت. و نیز با همین معیار هم می توان منتخب اصلح را تشخیص داد.
بحث انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است، از این نظر که شخص دوم کشور که بناست مجری همه‌‌ی اسناد بالادستی، قانون اساسی و قوانین جاری کشور باشد، انتخاب می شود. تمامی مدیران، روسای ادارات، روسای دانشگاه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط رییس جمهور تعیین می‌شود. دستگاه دیپلماسی را مدیریت می نماید و... لذا حقیقتا این انتخابات امتحان مهمی است.
در انتخابات پیش‌رو هر دو کاندیدا صالح هستند اما ببینید دشمن از آمدن کدام یک رعب و وحشت دارد، این موضوع را می‌توان از تحلیل‌ها و صحبت‌ها متوجه شد.
اهمال در انجام این مهم ما را مشمول شکایت پیامبر رحمت ص می کند. ایشان ص از مسلمین گله می کنند که قران را در انزوا قرار دادند: « ان قومی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً » .
ما مدیون خون صد ها هزار شهید و جانباز و ایثارگرانی هستیم که همه هستی شان را برای اعتلای کلمه الله و کشور ایران اسلامی در طبق اخلاص قرار دادند.


والسلام علیکم ورحمت الله
مهدی ایمانی مقدم