نشست هم‌اندیشی اساتید با موضوع الگوهای زیسته‌ی ریاست جمهوری در نظام جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر الگوی تراز انقلاب اسلامی صبح روز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

photo 2024 06 16 09 25 17

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست با اشاره به ویژگی‌های بازر شهید آیت الله رئیسی گفت:‌ بی تعارفی در انتصاب مدیران شایسته، مردمی بودن، تواضع، پیگیری سفرهای استانی، تعامل با کشورهای همسایه، صلابت در دیپلماسی بین المللی، نفروختن انقلاب و ارزش‌ها به خاطر کسب محبوبیت ریشه در ولایت پذیری ایشان دارد.

حجت الاسلام دکتر مهدی ایمانی مقدم تاکید کرد: حضور ۱۲ میلیون شرکت کننده در مراسم تشییع شهید رئیسی علی رغم اینکه او سمت قضایی داشته قابل توجه است.
او در ادامه با اشاره به حکیم بودن خداوند متعال تصریح کرد: این صفت الهی نشان دهنده‌ این است که خلقت در نهایت اعتدال است و زمان و مکان که از لوازم خلقت است در نهایت اتقان قرار دارد.
وی با اشاره به عید عرفه گفت: این عید مقدمه‌ای است برای عید قربان و پس از آن عید غدیر است، همچنین سفر حج به عنوان طولانی‌ترین، گرانترین و جامع ترین عبادت محسوب می‌شود.
در ادامه این نشست رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به نگاه شهید رئیسی به جامعه نخبگانی گفت: اعتقاد شهید رئیسی این بود که دانشگاه تراز باید محل تربیت نیروی امیدوار به آینده کشور باشد.
دکتر مسعود میرزایی با تاکید بر ولایت پذیری شهید ابراهیم رئیسی گفت: ایشان در آموزش عالی ۵ مسئله را دنبال می‌کردند که شامل علم نافع، تجاری سازی ایده‌های دانش بنیان، عدالت علمی، مردمی کردن علم و اخلاق مداری در علم بود.
او با تاکید بر توجه دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور به جوانان در مدیریت‌های اجرایی تصریح کرد: نگاه آیت الله رئیسی به جوانان به ویژه جوانان و دانشجویان متاهل بسیار ویژه بود و ما شاهد تاکید و توجه ایشان به بحث خوابگاه‌های متاهلی بودیم که با جدیت دنبال می‌شود.
در ادامه نشست نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی مراسم تشییع شهید رئیسی را یک انقلاب روحی عنوان کرد و گفت: آن چیزی که این انقلاب را زمینه‌سازی کرد دستاوردها نبود بلکه ویژگی‌های حکمرانی شهید بود که در وجود ایشان متجلی و منعکس شد.
دکتر امیرحسین بانکی‌پور افزود:‌ بزرگترین دستاورد شهید رئیسی نمایان کردن الگوی حکمرانی انقلاب اسلامی بود که در زمان مدیریت خود در آستان قدس، قوه قضایی و قوه اجرایی به تصویر کشید و شهادتشان آن را تثبیت کرد.
او ساده زیستی، مردمی بودن، روحیه جهادی داشتن، اخلاق مداری، سعه صدر، پرکار بودن، خستگی ناپذیری و متبسم بودن را از ویژگی‌های بازر آیت‌الله رئیسی عنوان کرد.
گفتنی است که در ادامه این جلسه، نشست‌های تخصصی با عناوین الگوی مدیریت، الگوی اندیشه اقتصادی، الگوی زیست اخلاقی و معنوی، الگوی اندیشه سیاسی و تعامل اجتماعی و الگوی اندیشه علمی در نظام آموزش عالی با حضور اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

photo 2024 06 16 10 35 28

photo 2024 06 16 10 31 52

photo 2024 06 16 10 25 57

photo 2024 06 16 10 20 34

photo 2024 06 16 09 25 19 2

photo 2024 06 16 08 32 48

asli