اولین دوره تربیت کنشگر انقلاب اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد (امتداد طرح حامیم ۳) به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی ظهر سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در مسجد الزهرا(س) برگزار شد.

photo 2024 06 11 19 05 19 2

در این نشست مسئول نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اهمیت مطالعه تاریخ گفت: در هر زمان که با قراردادهای ننگین ایران را فروختند پای خودفروخته‌های غرب زده در میان بوده و در مقابل آن جریان روحانیت و بسیجیان ایستادند و از این امر جلوگیری کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی ایمانی مقدم با بیان اینکه هرچه انسان افق آینده را بیشتر ببیند عقلانیت وی هم افزایش می‌یابد اظهار کرد: نقطه قوت دشمن در رسانه و در انسان غرب زده‌ای است که به خودباوری نرسیده.
او با اشاره به مفهوم حلقه‌های میانی تصریح کرد: در حامیم عرصه‌ای برای دانشجویان بصیر، خوش فکر و با خدا ایجاد شده که بتواند با انگیز کافی در فعالیت‌های مختلف دانشگاه با نگاه کلان تر و عمیق تر کنشگری کند.
ایمانی‌مقدم تاکید کرد: امروزه جهاد تبیین یک واجب فوری عینی است که فقط نیت خالص می‌خواهد.
در ادامه این نشست معاون دانشجویی دفتر نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری ۵ مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را پیش روی ما تصویر کردند که این تمدن باید زمینه‌ساز ظهور باشد.
حجت الاسلام والمسلمین جلال با بیان اینکه این بیانیه مانیفست انقلاب اسلامی است تاکید کرد: اکنون توأمان مشغول دولت و جامعه اسلامی هستیم و دنیا نرم افزار تمدن اسلامی را از ما مطالبه می‌کند.
او همچنین به وظایف و مسئولیت‌های حلقه‌های میانی اشاره کرد و افزود:وظیفه حلقه های میانی ایجاد برنامه ریزی و پیدا کردن راهکار در مسائل اساسی انقلاب اسلامی و مسائل عملیاتی برای رسیدن به مرحله تکاملی دولت و جامعه اسلامی است.
وی ادامه داد: کنشگر دنبال حضور در صحنه است و زمام امور دست کسی که است که فعالیت می‌کند و تنبلی و بی حالی را رها می کند.
حجت‌الاسلام جلال در خصوص حامیم تصریح کرد:‌ این طرح محل تجمع اصحاب حق است و باید به دنبال تربیت عناصر هم تراز انقلاب اسلامی در سه ساحت معرفتی، بصیرتی و مهارتی برای زمینه سازی تمدن بزرگ و نوین اسلامی باشیم‌.

photo 2024 06 11 19 05 19

photo 2024 06 11 19 06 21

photo 2024 06 11 19 06 46

photo 2024 06 11 19 05 37