اولین جلسه رسمی هیئت قائم آل محمد(ص) ویژه‌ی اساتید و کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد شامگاه چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ در مسجد الزهرا(س) برگزار شد.
در این مراسم نماینده ولی فقیه در خوزستان با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) به مقام و جایگاه زن در قرآن کریم پرداخت و گفت: قرآن تنها به پند اکتفا نمی‌کند بلکه برای ما الگوسازی هم کرده است.

IMG 3093

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد افزود: همسر فرعون نه پیغمبر و نه پیغمبرزاده بود، آسیه به لحاظ معنوی و رشد تعالی، خود را به جایگاهی رساند که خداوند آن را الگو معرفی می‌کند.
او اضافه کرد: خداوند قله را برای ما مشخص کرده است، برای رسیدن به قرب الهی زن و مرد فرق نمی‌کند.
موسوی‌فرد ادامه داد: بهترین چیزی که می‌تواند انسان را در مسیر قرار دهد توجه به مبدا و معاد است.
او با اشاره به شهادت بدن در روز قیامت گفت: روح و نفس انسان است که گناه می‌کند و بدن وسیله است، بدن یک امانت به دست ماست.
وی اذعان کرد: گاهی جوانی، زیبایی و ثروت انسان را مست می‌کند و بین افراد مرفه کمتر کسی را پیدا می‌کنیم که در مسیر باشد.

*افرادی که امروز در کرمان شهید شدند گناهشان چه بود؟

در ادامه‌ی این مراسم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به شهادت چند از تن از هموطنان در حادثه‌ی چهارمین سالگرد شهید سلیمانی در شهر کرمان گفت: حاج قاسم و امام(ره) چهره‌های محبوب جهان بودند، این محبوبیت را چه کسی در دل مردم قرار داد؟ افرادی که امروز در کرمان شهید شدند گناهشان چه بود؟
حجت الاسلام دکتر مهدی ایمانی مقدم افزود: در این شرایط توصیه می‌شود که دعای فرج بخوانیم و از فرزند زهرا(س) بخواهیم منجی شود.
او با اشاره به وقوع جنایات در طول تاریخ گفت:‌ در تاریخ می‌خواندیم که مغول‌ها سرمی‌بریدند، اکنون هم عده‌ای زشت‌ترین جنایات را انجام می‌دهند و مردم مظلوم غزه و هزاران کودک و انسان بیگناه کشته می‌شوند.
ایمانی‌مقدم در پایان با اشاره به جایگاه والای دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی پرآوازه و پر افتخار است و هزار دانشجو خوش استعداد و خلاق دارد لذا هیات استادی نقش مهمی را می‌تواند ایفا کند.
گفتنی است که این مراسم با مسابقه برای کودکان، اجرای مداحی و شعر آیینی همراه بود و از خانم‌ها نیز به مناسبت روز زن تجلیل شد.

IMG 3095

 

IMG 3118

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG 3135