سومین نشست الهیات کاربردی با موضوع هم‌انديشی و فرصت‌يابی زمينه‌های همكاری مشترک در امور پژوهشی با محوريت مراقبت‌های معنوی توسط کارگروه ارتباط با جامعه دانشکده الهیات و معارف اسلامی با همکاری دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
این نشست با حضور دکتر محسن تفقدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیران و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد ظهر دوشنبه ۴ دی\ ماه ۱۴۰۲ در محل دانشکده الهیات تشکیل شد.

photo 2023 12 25 20 06 23

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت مراقبت‌های معنوی در حوزه پزشکی گفت: با توجه به عمق معارف در اسلام در مقایسه با سایر ادیان حیف است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.
دکتر محسن تفقدی افزود: در این زمینه ابتدا باید نیاز را معرفی کرد و گرفتن نیازهای واقعی و منعکس کردن به سمت حوزه الهیات کار آسانی نیست.
او اظهار کرد: علوم پزشکی مشکلاتش را باید به این حوزه منعکس کند و در بستر قانونی ارتباط با صنعت می‌تواند کار انجام شود و در واقع اینجا دانشگاه فردوسی سفارش‌گیرنده است.
تفقدی افزود: اگر این پژوهش‌ها بخواهد مسیرهای کلاسیک طی کند و مثلا مدت زمان پژوهشی یک سال باشد شاید گره باز نشود لذا اگر سفارش درست داده شود نقش دانشکده مهم است و نمی‌شود رفتارهای کلاسیک داشت.

در ادامه این نشست، مدیر واحد مراقبت‌های معنوی بیمارستان امام رضا(ع) از تدوین سند ملی سلامت معنوی اسلامی از سوی دولت خبر داد و گفت: دانشکده الهیات یک مرجعی است که باید از حوزه‌های مختلف مشکلاتشان مطرح شود و آن‌ها در مقام پاسخگویی باشند.
حجت الاسلام احسان ایزدی‌پور افزود: سلامتی معنوی علمی است که وجه مشترک آن، دانشگاه علوم پزشکی و بعد معنوی دانشکده الهیات قرار دارد.
او اضافه کرد: برای تحقق این امر باید کارگروه سلامت معنوی متشکل از اساتید گروه الهیات دانشگاه فردوسی مشهد و معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شود.

گفتنی است که دبیر این نشست دکتر عباسعلی سلطانی، مسئول کارگروه ارتباط با جامعه دانشکده الهیات بود و اساتید و اعضای هیات علمی حاضر در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

photo 2023 12 25 20 06 23 2

photo 2023 12 25 20 06 23 4

photo 2023 12 25 20 06 22