مسئول نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد در سلسله نشست اخلاق و معنویت‌ با اشاره به اینکه انسان برای سلوک نیاز به راهنما دارد، گفت: شرط اینکه انسان خدا را بشناسد این است، وجه الله را بشناسد که اصلی‌ترین آن شناخت امام است.

حجت الاسلام دکتر مهدی ایمانی‌مقدم افزود: بسیاری از مرتاض‌ها به یک مرتبه‌ای از عالم معنا رسیدند اما آن به معنی عاقبت بخیری آن‌ها نیست.

او افزود: انسانی به مرتبه انسان کامل می‌رسد که هم دین را خوب فهمیده باشد و هم مقصد دین را.

وی ادامه داد: در نگاه اسلام هر کار با نیت خیر می‌تواند ذکر باشد؛ عبادت دو شرط دارد یکی نیت کارمان خیر باشد و دیگری تقرب الی الله است.

ایمانی مقدم با بیان اینکه دو مفهوم سالک با عابد با یکدیگر فرق دارند گفت: عارف مثل بقیه زندگی می‌کند اما در همه‌ی قسمت‌های زندگی‌اش رنگ و بوی خداست.

او افزود: اینکه روایت است امامان ما هر لحظه ذکر می‌گفتند به معنای ذکر زبانی نیست، نفس انسان مثل اسب چموش است و باید خیلی آرام نرم شود.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد در پایان چند توصیه به دانشجویان داشت: دائم الوضو بودن، جلب رضایت پدر و مادر، گفتن اذان و اقامه قبل از نماز و ارتباط شبانه با خدا، انسان را به سلوک نزدیک می‌کند.

قابل ذکر است؛ سلسه جلسات تلاوت و تدبر قرآن کریم نیز هر هفته دوشنبه ها همزمان با این برنامه در مسجد امام رضا (ع) برگزار می گردد.

۲۰۲۳۱۱۰۶ ۱۷۲۵۲۹

۲۰۲۳۱۱۰۶ ۱۷۲۶۰۰

۲۰۲۳۱۱۰۶ ۱۷۲۶۱۳

photo 2023 11 09 22 17 19

۲۰۲۳۱۱۰۶ ۱۷۲۵۰۶