به همت دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نشست هم‌اندیشی اساتید (ویژه اساتید پیمانی دانشگاه فردوسی مشهد)  با موضوع فرآیندهای جذب و ارتقاء با حضور دکتر محمدامیر خلج حسینی، رئیس مرکز جذب وزارت عتف پنج‌شنبه ۱۱آبان ۱۴۰۲ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

IMG 1610
 به همت دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نشست هم‌اندیشی اساتید (ویژه اساتید پیمانی دانشگاه فردوسی مشهد) با موضوع فرآیندهای جذب و ارتقاء با حضور دکتر محمد امیر خلج حسینی، رئیس مرکز جذب وزارت عتف پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتداء دکتر ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خوشامدگویی، برگزاری این نشست را بسیار لازم و مثبت دانست و گفت: تشکیل این جلسه فرصت خوبی برای اساتید جوان است که سوالات خود را مطرح کنند.

در ادامه اساتید پیمانی دانشگاه نقطه نظرات و دیدگاه های خود را پیرامون مسائل و فرآيندهای جذب و ارتقاء مطرح نمودند.

 پس از ارائه دیدگاه های اساتید پیمانی دکتر محمد امیر خلج حسینی افزود: فرمول‌هایی که در رشته‌های تخصصی کشف شده آیات الهی است و اساتید نباید سکولار باشند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های اساتید را سیاسی بودن آن‌ها دانست و گفت:‌ اگر در جامعه نقصی وجود دارد ریشه آن را باید در دانشگاه ببینیم و آن را بازنگری کنیم.

او با بیان اینکه دانشگاه مکان مقدسی است اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که صدها هزار شهید خونشان پای انقلاب ریخته شد و باید بدانیم که  حمایت از مستضعفین جهان در قانون اساسی‌مان آمده است.

خلج حسینی اضافه کرد: یکی از نقش‌های اساتید علی رغم همه مشکلاتی که ریشه در گذشته دارد ایجاد امید است، ما نباید انتظار داشته باشیم  که بیگانه برای ما پیشرفت ایجاد کند.

رئیس مرکز جذب وزارت عتف با اشاره به اینکه در قانون هر استادی که پیمانی است بین ۲ تا ۵ سال باید تبدیل به رسمی یا آزمایشی شود گفت:‌ این قانون در همه کشورها وجود دارد و برای ارزیابی علمی استاد است.

او اضافه کرد: لغو قراردادها محدود است اما در مواردی مسائل اخلاقی بوده و اساتید بدانند که لغزشگاه‌هایی است و باید حواسمان باشد. 

این مسئول وزارت عتف اذعان کرد: اگر استادی مسائل علمی را به خوبی دنبال کند و مشکل خاص اخلاقی و سیاسی (به معنای اینکه ضربه ای به نظام زده باشد) نداشته باشد، مشکلی در تبدیل وضعیت نخواهد داشت.

در پایان این نشست، مسئول دفتر نهاد رهبری با اشاره به بیان امیرالمومنین(ع) گفت: خداوند از علما پیمان گرفته است، لذا لازمه‌ی علم دفاع از حق مظلوم است.

حجت الاسلام ایمانی‌مقدم افزود: در دنیا امروز جاهلیت دوباره بازگشته است و در عصر مدرن داعش را ایجاد کردند، البته فرقه سازی کار استعمار است. 

او با اشاره به مسائل اخیر غزه عنوان کرد: در این حادثه ۹ هزار نفر قتل عام شدند و تمام مقررات بین‌المللی زیر سوال رفته اما سیاستمداران بزرگ جهان سکوت کردند.

در ادامه نیز دکتر ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز ضمن خوشامدگویی، برگزاری این نشست را بسیار لازم و مثبت دانست.

او گفت: تشکیل این جلسه فرصت خوبی برای اساتید جوان است که سوالات خود را مطرح کنند.

IMG 1611

IMG 1617

IMG 1625

IMG 1633

IMG 1638

IMG 1581