به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، بازدید میدانی از ظرفیت اماکن علمی، فرهنگی و تاریخی شهر مشهد جهت استفاده در دروس معارف ویژه اساتید گروه معارف روز پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ با حضور حجت الاسلام دکتر ایمانی مقدم، مسئول نهاد رهبری، حجت‌الاسلام دکتر طباطبائی، مدیر گروه و جمعی از اساتید معارف دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار گردید.

در ابتدای این بازدید مسئول نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد در نشستی با اساتید گروه معارف با تاکید بر ایجاد تنوع در ارائه‌ی درس‌های معارف گفت: با توجه به اینکه دشمن با شیوه‌های نو به دنبال القای شبهه است باید حتما به شیوه نو و جدید تبلیغ دین کنیم.

حجت‌الاسلام دکتر ایمانی‌مقدم افزود: شورای عالی انقلاب نهاد در سال ۹۱ ابلاغ کرده است که باید ۵۰ درصد در نحو‌ی ارائه دروس معارف تحول کارشناسانه ارائه کنید اما متاسفانه این قانون اجرا نشده است.

او اضافه کرد:عده‌ای از دانشجویان فکر می‌کنند رفاه قبل از انقلاب بیش از الان بوده است در حالی که با هزاران دلیل می‌شود برای این شبهه پاسخ داشت.

رئيس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: اکنون ۴ میلیون دانشجو در سطح کشور داریم و هر سال نزدیک به ۱ میلیون ورودی دانشگاه است، اگر این ظرفیت گروه معارف در اختیار باشد و درست استفاده کنیم حداقل در مبانی یک ذهنیت ایجاد می‌کنیم تا نگاهش به روحانی به عنوان یک انسان وارسته باشد.

وی اظهار کرد: هدف در کلاس‌های معارف القای چند مطلب نیست، هدف تغییر در نگرش و رفتار است، لذا باید این تحول را ایجاد کنیم.

قابل ذکر است، در این بازدید از افلاک‌ نمای دانشگاه فردوسی، بیت مقام معظم رهبری و حرم مطهر رضا (ع) بازدید به عمل آمد.

IMG 0467

IMG 20231019 100118

IMG 20231019 104615

IMG 20231019 110106