دومین نشست از سلسله جلسات اخلاق و معنویت‌ با موضوع سلوک دانشجویی با سخنرانی مسئول نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد شامگاه دوشنبه ۲۴ مردادماه در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی برگزار شد.

به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد‌، حجت الاسلام دکتر ایمانی مقدم در این مراسم با بیان اینکه عالم ظاهر و باطن پر از شیطان و وسوسه گر است گفت: به تعبیر ابن سینا خیلی از آدم‌ها حیوان به دنیا می‌آیند و حیوان دنبال لذت‌های آنی است، اینکه انسان روحانی و معنوی از دنیا برود خیلی دقت می‌خواهد.

او اضافه کرد: انسان نسبت به حیوانات سر به بالا دارند یعنی موجودی است که آینده را می بیند. اگر انسان ملتفت سفر ابدیت شود می‌فهمد که هر ثانیه‌اش دیر است، لذا نیاز به شناخت مقصد و توشه دارد.

ایمانی‌مقدم ادامه داد: انسان نباید دنبال خلوت و ترک ازدواج که مورد نهی اسلام است باشد اما گاهی اوقات خلوت‌های معنوی پیش می‌آید، این نعمت برای ما در همجواری با امام رضا(ع) وجود دارد و باید تصمیم بگیریم راه را شروع کنیم.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: قرآنی که نور است برای بعضی‌ها باعث گمراهی و بدبختی است، مگر در مقابل امیرالمومنین (ع) قرآن به سر نیزه نکردند.

او اضافه کرد: روح برخی‌ها سرطانی است و با نور آشنا نیستند، اینکه به یاد آخرت بیفتند اذیت می‌شوند لذا با یک چیزی خود را سرگرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه ما به شکلی به سمت خدا می‌رویم گفت: کسی که سرطان قلب دارد خدا را با اسما غضبیه می‌بیند، کسی که نورانیت دارد خدا را با اسما رحمانیه  و کسی که کامل است همه اسمای الله را جمع کرده و و در زندگی‌اش تجلی می‌شود.

IMG 20231017 005651 036

IMG ۲۰۲۳۱۰۱۶ ۱۷۴۲۱۵

IMG ۲۰۲۳۱۰۱۶ ۱۷۴۳۰۱