به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در آیین آغاز سال تحصیلی 1403-1402 دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که با حضور رئیس جمهور در شهر شیراز برگزار شد، ضمن تکریم یاد شهدای دانشجو، اظهار داشت: حرکت شهدای دانشجو در اوج سختی‌های شگفت انگیز همراه با محدودیت بود. رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حوادث افتخارآفرین در دنیا را نتیجه بازتاب مکتب شهدا قلمداد کرد و افزود: امروز هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی توسط تربیت یافتگان مکتب حاج قاسم و مجاهدان مقاومت فرو ریخته است.

وی با ابراز محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، خاطرنشان کرد: امروز کودک‌کشی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با مجوز و سکوت قدرت‌های بین‌المللی همراه است، بنابراین اگر قوی و توانمند نشویم با اجرای نقشه‌های شوم دشمنان دچار آسیب جدی خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی با تأکید بر اینکه عظمت انقلاب اسلامی ایران اکنون در دنیا نمایان است، تصریح کرد: جهانیان نگران ورود ایران در جنگ کنونی فلسطین و اسرائیل هستند. رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در معرض دستیابی به قله‌ها هستیم که آرزوی همه صالحان از ابتدای بعثت تاکنون بوده است البته این مهم به دست دانشجویان، اساتید و جوانان رقم خواهد خورد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: علی‌رغم کینه‌ورزی و دشمنی دشمنان امروز شاهد پیشرفت روزافزون ایران در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی توجه به مسیر طی شده در انقلاب اسلامی توسط نسل جوان را حائز اهمیت دانست و افزود: دانشگاه شیراز محل تربیت شهدایی است که با تلاش و همت خود در راستای مبارزه با دشمنان و آبادانی کشور قدم برداشتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با یادآوری وقایع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی اذعان کرد: دانشجویان انقلابی توانستند بیگانگان مداخله جو را از کشور بیرون کنند، زیرا قبل از انقلاب اسلامی و زمان رژیم طاغوت سفارتخانه‌های آمریکا و برخی کشور‌های خارجی در این کشور تصمیم‌گیر بودند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی با ابراز اینکه آمریکا همواره سیاست یکسانی را در مقابل نوکر‌های خود ایفا می کند، اظهار کرد: زمانی که شاه از ورود به آمریکا منع می‌شود، در مصاحبه خود اعتراف می کند که کارهای زیادی برای آمریکایی‌ها کرده است، اما با بی اعتنایی آنها روبرو می شود. این حرکت نشانگر زوال قدرت و اقتدار و نیز عاقبت نوکری آمریکا است.

وی پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی را موجب تقویت و گسترش آرمان‌های انقلاب خواند و افزود: در یک مقطع زمانی قطع دست بیگانگان در دخالت امور کشور جزء اهداف و آرمان ما بود، اما وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد و پیش رفت امام فرمودند به دنبال خروش صدای لا اله الا الله در ناقوس کلیسا‌ها هستیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان گفت: حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه و اجتماع دانشگاهیان بیانگر اهتمام ایشان به دانش و نسل جوان کشور است.

heymanee