نشست هم‌اندیشی اساتید به منظور ارائه راهكارها و موانع تحقق سند دانشگاه اسلامی روز یکشنبه ۱۶مهرماه در محل دفتر نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد‌، در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ایمانی‌مقدم با اشاره به رشد علم در ایران گفت: ما جز ۱۵ کشور تولید علم در جهان هستیم و رشد بسیاری داشته‌ایم.
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد اذعان کرد: رشد ما بیشتر در حوزه صنعتی، نظامی، بهداشت، پزشکی و نانو است و در علوم انسانی حقیقتا رشد نداشتیم.
او افزود: اقبال مردم به این کم حوزه است و معمولا نخبه‌های ما به این سمت نمی‌آیند.
ایمانی‌مقدم ادامه داد: اگر بخواهیم به تعبیر حضرت آقا به قله و تمدن نوین اسلامی برسیم اول باید علم آن تولید شود لذا علوم انسانی نرم افزار آن پیشرفت است.

دبیر دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست با اشاره‌ به برنامه‌های این دفتر گفت: یکی از کارهایی که در نظر داریم تعیین دستگاه اجرایی متناظر با هر دانشکده به منظور مطالبه‌‌گری است.
دکتر وحید ارشدی افزود: بر این اساس دانشکده‌ها از آن وزارت یا سازمان افرادی را باید دعوت کنند و مطالبات اساتید را از آن دستگاه بخواهد.
او ادامه داد: بعد از تجربه اخیر در خصوص اردوهای اساتید در نظر داریم که این ادامه داشته باشد و اردوهای درون استانی بین دو ترم و خارج از استانی در تابستان برگزار شود.
ارشدی با اشاره به آمادگی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح اساتید گفت: در این خصوص می خواهیم موضوعات تخصصی دنبال شود و این فضا فراهم شود هر کس هر طور بخواهد صحبت کند و مسئله قضایی ایجاد نشود.

IMG 0248

IMG 0249

IMG 0263

IMG 0265

IMG 0266

IMG 0264