به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، آیین اختتامیه شانزدهمین و  هفدهمين دوره های دانش افزايی (ضیافت اندیشه) اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور رییس نهاد رهبری، رییس دانشگاه، دبیر دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان و تعدادی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد روز سه‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

IMG 0045

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ایمانی‌مقدم گفت: هدف از دوره‌های هم‌اندیشی، تقویت هویت خانوادگی، صنفی و ملی است که موجب دفاع از کیان ایران در مقابل هجمه‌های عظیم دشمنانی که با اصل ایران مخالفند می‌شود.

او با بیان اینکه دوره‌های آتی در شهر مشهد برگزار می‌شود، افزود: در این ۲ دوره بالغ بر ۱۰درصد اعضای هیات علمی دانشگاه شرکت کردند و در نظر داریم در دورهای بعدی افرادی که تاکنون شرکت نکردند، حضور داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ فردوسی مشهد تصریح کرد: در تلاشیم که یک دانشگاه آباد داشته باشیم و هر آنچه از این دانشگاه به جامعه  منتقل می‌شود در آن هویت عالمانه نهفته باشد. 

فضای صمیمی ایجاد شده در بین اعضای هیات علمی ارزشمند است

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: فضای صمیمی که در بین اعضای هیات علمی در این دوره  ایجاد شد بسیار ارزشمند است. 

دکتر احد ضابط افزود: این دوره‌ها می‌تواند حس مشارکت اساتید را بالا ببرد و وقتی اساتید با یکدیگر آشنا می‌شوند در ایجاد تبادل نظر در محیط دانشگاه موثر است.

او اضافه کرد: در یک مجموعه نخبگانی مانند دانشگاه انتظار این نیست که مدیریت کارخانه‌ای باشد که یک عده  بنویسند مابقی اجرا کنند، به  گفت‌وگو اعتقاد داریم اما مسائلی ما را درگیر کرده که باعث شده آن‌طور که شایسته است و انتظار داشتیم با اساتید گفت‌وگو نکردیم.

ضابط ادامه داد: ما برنامه‌های توسعه دانشگاه و تحول آموزشی داریم و از اساتید می‌خواهیم دیدگاه‌های خود را برای دستیابی به آنچه که رسالت دانشگاه درنظر گرفته شده ارائه کنند.

IMG 0187

حضور 52 عضو هیات علمی در دوره‌های ضیافت اندیشه

دبیر دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست به ارائه گزارشی از اجرای دوره‌های ضیافت اندیشه پرداخت.

دکتر ارشدی گفت: در دوره اصفهان از از افرادی که شرکت کردند ۱۹ نفر استادیار و ۹ نفر دانشیار بودند، ۱۸ نفر با خانواده و ۱۰ نفر مجرد آمدند.

او اضافه کرد: از بین اساتید این دوره از تمامی دانشکده‌ها حداقل ۱و حداکثر ۴ نفر حاضر شدند.

دبیر دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان افزود: نظرسنجی نشان می‌دهد که دوره اول ضیافت در شهر اصفهان ۷۷.۵ درصد برای مدرس دانشگاه آقای شریفی داده شده و امتیاز دوره ۶۵.۷۵ درصد بوده است.

او با اشاره به دوره دوم در که در شهر بهشهر برگزار شد گفت: تعداد افراد شرکت کننده ۲۵ نفر بود که شامل ۱۴ استادیار و ۱۱ دانشیار بود، در این دوره  ۱۹ نفر با خانواده بودند. 

ارشدی افزود: نمره استاد این دوره طبق نظرسنجی، ۶۲.۵ درصد  و  کل امتیاز دوره ۷۵ درصد بود. 

یکی از راهبرد‌های اساسی در سند دانشگاه اسلامی نقش تربیتی اساتید است

در ادامه‌ی این مراسم مدیراجرایی دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به برگزاری دوره ضیافت اندیشه ویژه اساتید گفت: این دوره برای اولین بار خارج از استان برگزار شد و تجربه موفقی بود.

دکتر کندومال افزود: تلاش‌های وافری که مجموعه داشت به ثمر نشست و طبق نظرسنجی‌ها نتیجه خوبی حاصل شد و اساتید بهره بردند.

او اضافه کرد: در فصل پنجم سند اسلامی دانشگاه‌ها بحث نظام فرهنگ و تربیتی مطرح است که یکی از راهبردهای اساسی را تعیین و نقش تربیتی اساتید عنوان شده و ما  امیدواریم در دانشگاه از این ظرفیت بتوان بهره برد.

IMG 0045

IMG 0047

IMG 0048

IMG 0072

IMG 0074

IMG 0076

IMG 0090

IMG 0103

IMG 0171

IMG 0044