به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فردوسی مشهد،حجت الاسلام دکتر ایمانی مقدم، رئیس دفتر نهاد، دکتر ارشدی، دبیر دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه فردوسی مشهد، حجت الاسلام دکتر طباطبایی، معاون پژوهشی دفاتر نهاد خراسان رضوی به همراه واحد خواهران دفتر نهاد روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه از پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید کردند.

IMG 9866

حجت الاسلام دکتر ایمانی مقدم هدف از این بازدید را ایجاد خلاقیت و تعامل به منظور بهره‌گیری در عرصه گروه معارف و دانشجویان عنوان کرد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فردوسی مشهد گفت: کارهایی که در حوزه تولید و فناوری می‌شود عبادت است و انشالله به قصد قربت انجام شود.
او اضافه کرد:‌مومن باید هر روز در یک خلاقیتی باشد همانطور که شیطان یک جلوه گری و ابزار تازه دارد.
ایمانی‌مقدم افزود: دو عرصه مهم داریم، یکی گروه معارف که همه دانشجویان مقطع کارشناسی هفت عنوان درسی مهمان نهاد هستند. و دیگری استادان و اعضای هیات علمی که آن‌ها نیز در ۳ سطح ۷ عنوان آموزشی دارند.
او ادامه داد: یک دانشجو نباید در مبانی شبهه داشته باشد و ما باید خودباوری و هویت اسلامی ایرانی دانشجویان را تقویت کنیم.
رییس دفتر نهاد دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: ما اردوهایی برای اساتید و دانشجویان در سطح استان به منظور نمایش خودباوری و ابتکارات که با روایت‌گری همراه باشد در نظر داریم که باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی شود.

 پیگیر تمرکززدایی توسعه از مرکز استان هستیم
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در ادامه با اشاره به اینکه این مرکز توسعه عدالت محور را مبنای خود قرار داده است گفت: ما به جد پیگیر تمرکز زدایی از مرکز استان هستیم.
دکتر مسعود ميرزايي شهر آبی افزود: سهم اقتصاد دانش بنیان نسبت به تولید ناخالص ملی زیر یک درصد است، این جالب نیست و باید نگاه مجدد روی استراتژی و نقشه راه داشته باشیم.
او ادامه داد: ما فاز یک عمرانی با عنوان پردیس تخصصی در منطقه خواف را آغاز کردیم که در نظر داریم از معادن و صنایع آن ارزش افزوده ایجاد کنیم.
ميرزايي شهر آبی افزود: کشاورزی و صنایع غذایی ما به صورت سنتی است و از تکنولوژی در این حوزه غافلیم. ما اولین پردیس کشاورزی و صنایع غذایی در منطقه طرق ایجاد کردیم.
او با اشاره به ورود سالانه ۳۰ میلیون زائر به استان از راه‌اندازی صنایع خلاق فرهنگی خبرداد و گفت: در این زمینه‌ اقداماتی انجام داده‌ایم و این صنعت به این معناست که از سنت‌ و ارزش‌های هر شهر می‌توان کسب درآمد کرد، تاکنون ۷۰ شرکت در این حوزه فعال است.

گفتنی است که در ادامه بازدید از شرکت خدمات نیروگاهی آهار با حضور مهندس هاتف مدیر شرکت، شرکت آرشام با مدیریت صنعت مهندس عدالتی و شرکت اکسیر با حضور دکتر اسماعیلی انجام شد.

photo 2023 09 17 12 20 55

photo 2023 09 18 11 18 47

IMG 9881

photo 2023 09 18 11 19 10

photo 2023 09 18 11 19 24

photo 2023 09 17 12 20 51

photo 2023 09 17 12 20 49