ماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به رشد قوی‌تر نسل اخیر انقلاب اذعان کرد: با وجود رشد سیاسی، متاسفانه تحلیل‌های دینی و معرفت‌شناسی نسبت به سیره اهل بیت سهم بسیار کمی در رشد سیاسی جوانان دارد.

7815da8712ad331a8f110440502ac3f8

 


آيت الله سید احمد علم‌الهدی افزود: کاربرد رشد سیاسی و اجتماعی نسل جوان و اندیشمندان ما در مسائل دینی ضعیف شده است و امروز حوزه معرفت شناسی ما نسبت به مسائل دینی قابل مقایسه با رشد سیاسی و اقتصادی مردم اندیشمند ما نیست.
امام جمعه مشهد ادامه داد: رشدی که دانشجویان امروز دارند دانشجویان ۵۰ سال پیش نداشتند، نسل امروز در بستر یک جامعه انقلابی آن هم در یک خط استکبار ستیزی متولد شده و در این بستر هم پرورش یافته است لذا رشد این نسل قابل مقایسه با یک دانشجوی ۴۰ساله نیست هر چند آن‌ها هم در زمان خود رشد داشتند که توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.
آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ما مصائب کربلا را در قالب یک مصیبت یا در جریان هنری نوحه خوانی و مصیبت خوانی می‌شنویم و دلمان می‌شکند و یا مبانی که نسبت به اهل بیت به صورت موروثی به ما منتقل شده است، اما تحلیل نمی‌کنیم.
او اضافه کرد: جریان عاشورا یک انقلابی است که ۳ رهبر معصوم و حجت خدا این انقلاب را رهبری می‌کردند.
علم الهدی اضافه کرد: امام مجتبی (ع) رهبر زمینه ساز انقلاب کربلا با ۱۰ سال دوران زندگی پرماجرا و پیچیده سیاسی قبل از انقلاب عاشورا، سیدالشهدا، رهبر اجرایی و عملیاتی انقلاب کربلا و امام زین العابدین (ع) رهبر انقلاب ساز این انقلاب و تداوم بخش آن در طی ۴۰ سال فعالیت بود.
او ادامه داد: پس از آن برخورد نابرابر که سیدالشهدا به شهادت رسیدند، ۸۴ زن و بچه بازمانده به اسارت گرفته شد و دشمن با سلطه‌ای که بر این اسیران داشت ظلم و شقاوت نسبت به آن‌ها نشان داد.