آیین افتتاحیه دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور امام جمعه مشهد، رئیس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد و دانشجویان حاضر در طرح «حامیم ۲» روز یکشنبه ۸ مردادماه برگزار شد.

photo 2023 07 30 18 51 34

در این مراسم رییس نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، فلسفه برگزاری طرح حامیم را عنصر ممتاز ولایت عنوان کرد و گفت: ارزش ولایت پذیری به اندازه ولایت است که شامل دو عنصر اطاعت و حکومت و دیگری محبت و عشق است، البته هر دو بر مبنای عقلانیت هستند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی ایمانی مقدم افزود: ولایت از مقولات ذو اضافه است که قوام آن ولی و ولایت‌پذیر می‌خواهد، همچنین قداست ولایت‌پذیر به اندازه خود ولی است چون اگر یکی از این دو نباشد ولایت شکل نمی‌گیرد.
او شاه کلید نجات از فضای آشفته‌ی رسانه‌ها، شبهات، عناد، دشمنی و جنگ سایبری امروز را تمسک به ولایت دانست و تصریح کرد: طرح حامیم برگرفته از فرمایش نائب امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای است که بعد از صدور بیانیه گام دوم و تاکید و مطالبه‌گری ایشان بر پیگیری این فرمان شکل گرفت.
ایمانی مقدم اضافه کرد: مقام معظم رهبری شرط محقق شدن این بیانیه آن را ایجاد حلقه‌های میانی دانسته و تحقق این منویات زمانی است که دانشجویان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی این عناصر را برای جامعه تبیین کنند.
رییس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به رسالتی که طرح حامیم دارد، امسال هم اجرای این طرح برنامه ریزی شد و انشالله با حضور دانشجویان ارزشی و با انگیزه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
او در خصوص اجرای طرح حامیم۲ در دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: به همت ریاست محترم دانشگاه فردوسی، هیات رییسه و همکاران دانشگاه، ۱۸۰ نفر در این طرح شرکت می‌کنند و عازم اصفهان هستند و یک دوره یک هفته‌ای را در آنجا می‌گذرانند.
ایمانی‌مقدم افزود: در نظر داریم ماهانه این جلسات بصیرتی ادامه یابد و مطالبات حضرت آقا در حوزه آموزش عالی توسط این عزیزان پیگیری شود.

photo 2023 07 30 18 29 55

photo 2023 07 30 18 51 36