به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،  حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مصلی شهر نهاوند اظهار کرد: نگاهی به تحولات اخیر سیاسی در منطقه غرب آسیا نشان می‌دهد آمریکا به درجه‌ای از ضعف رسیده که شاهد شکست مفتضحانه سیاست‌های خود است‌.

8555555555

وی با اشاره به اخراج آمریکا از عراق و خروج آن از سوریه تاکید کرد: امروز هم‌پیمانان منطقه‌ای این کشور نیز در حال برقراری ارتباط با ایران هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این تعبیر مقام معظم رهبری که " وضع نظم جهانی در حال تغییر است که این تحوّل جهانی خوشبختانه در جهت تضعیف جبهه‌ی دشمنان جمهوری اسلامی است و این چیز مهمّی است. " تصریح کرد: در منطقه نشانه‌های زوال آمریکا دیده می‌شود به طوری که هیچ زمان به اندازه امروز آمریکا در ضعف و زبونی قرار نگرفته است.

وی به تشریح نشانه‌های ضعف و استیصال آمریکا پرداخت و افزود: عربستان که روزی آمریکا او را گاو شیرده خود می دانست در زمانی که موشک هایپرسونیک را آزمایش می‌کردیم و در تهران میزبان مقاومت فلسطین بودیم تقاضای ارتباط با ما را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: دعوت سوریه به اتحادیه عرب و ارتباط با کشورهای منطقه که زمانی از سیاست‌های آمریکا تبعیت می‌کردند از دیگر نشانه‌های آن است که جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد.

وی افزود: ورود آمریکا برای دخالت در منطقه ۷ هزار میلیارد دلار هزینه در بر داشت اما نتیجه آن خروج مفتضحانه از منطقه بود، مقاومت مظلومانه مدافعان حرم در سوریه منجر به شکست نقشه‌های آمریکا شد که ناشی از ایمان و باور به قدرت لایزال الهی بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیش چشم ما نمونه‌های فراوانی از تحقق اراده خداوند را در سخت‌ترین شرایط نشان داده است اضافه کرد: شهید سلیمانی با بهره‌گیری از ایمان به خدا و تربیت در مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری به نقطه‌ای رسید که نقطه اتکای مستضعفان جهان شد و خواب دشمن را آشفته کرد که این قابلیت در جوانان نیز وجود دارد با بهره‌گیری از عنصر ایمان به خدا به این نقطه برسند.

وی بقای جمهوری اسلامی علیرغم انواع توطئه های دشمن را یکی از معجزات الهی عنوان کرد و افزود: دشمن انواع توطئه‌ها را برای نابودی ما به کار بسته اما هر بار با شکست سهمگین روبرو شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی به آشوب‌های سال گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: در شورش‌های سال گشته تمام کفر کنار هم قرار گرفتند و توطئه پیچیده‌ای را علیه کشور به کار بستند تا نظام را نابود کنند اما با هوشیاری مردم و رهبری توطئه آنها خنثی شد.

وی در این خصوص افزود: دشمن تمام ابزارهای سیاسی، دیپلماسی، امنیتی، رسانه‌ای و بخش روانی  را کنار هم قرار داده بود و با فعال کردن شبکه‌های قاچاق اسلحه و ضد امنیتی سنگین‌ترین نبرد جنگ ترکیبی قرن را علیه ما به کار بست.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی هنرمندان و سلبریتی‌ها نیز به خدمت این جبهه آمده بودند گفت: تا پیش از این آشوب‌ها برخی از سلبریتی‌ها نمی‌دانستند ایران در کجا قرار دارد اما همه آنها به یکباره دلسوز مردم شدند!.

وی ادامه داد: برخی در داخل کشور درگیر تردید شدند و جمعیت اندکی هم که در اغتشاشات حضور داشتند، القای دشمن را باور کرده بودند اما مقام معظم رهبری و مردم با اراده‌ای محکم در برابر آنها ایستادگی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی برنامه دشمن در این توطئه را هدف قرار دادن ایمان و باور مردم به انقلاب عنوان کرد و گفت: اگرچه توطئه های دشمن تمام نشده اما ما از موج این فتنه عبور کرده‌ایم و باید بدانیم در یک جنگ جدی با دشمن بوده و هستیم.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه و حقوق بشر آمریکایی گفت: آمریکایی که هواپیمای مسافربری ما را با ده‌ها سرنشین سرنگون و تعداد زیادی از مسئولان را ترور کرده، امروز مدافع حقوق بشر شده است!.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به توجه جمهوری اسلامی ایران به زنان افزود: امروز بالاترین شاخص پیشرفت زنان اعم از تحصیلات، اشتغال، امید به زندگی، تصدی مناصب تدریس و کرسی‌های علمی در ایران وجود دارد و این در حالی هست که دشمن آمار شرم آوری درباره حقوق زنان در کشور خود دارد زیرا بالاترین آمار زندانیان زن و کشته شدگان در درگیری های مسلحانه و آسیب های فراوان به زنان در آمریکاست و با این کارنامه سیاه اینها مدعی حقوق زن و آزادی شدند