نشست هم‌اندیشی اساتید با موضوع هویت رضوی دانشگاه فردوسی مشهد روز چهارشنبه ۱۰ خرداد با حضور رییس نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده الهیات برگزار شد.

photo 2023 05 31 12 55 46
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ایمانی مقدم در این نشست گفت: دانشگاه فردوسی مشهد باید دین خود را به انقلاب اسلامی و ترویج معنویت ادا کند.
وی با اشاره به بیان مقام‌ معظم رهبری که می‌فرمایند مشهد پایتخت معنوی و جهان اسلام است گفت: اگر ما بخواهیم بر اساس تبیین آقا از انقلاب، جمهوری، دولت و جامعه اسلامی پیش رویم باید در وهله اول علم آن تولید شود.
دکتر ایمانی‌مقدم با اشاره به ضرورت اثبات فلسفی و عقلانی وجود امام گفت: شرط ارتباط با بی نهایت واسطه‌ی فیض است و در هر چه در عالم است از وجود خلیفه خداست.
رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست به ضرورت ایجاد مرکزی با محوریت امام رضا(ع) در دانشگاه فردوسی تاکید کرد.
دکتر عباس جوارشکیان گفت: در سال‌های گذشته قطب فردوسی پژوهی در دانشگاه را راه انداختیم ولی امکان نداشته در این ۷۰ سال یک مرکز و یا یک محوری برای امام رضا(ع) پژوهی و فرهنگ رضوی شکل بگیرد؟
او اضافه کرد: جای تاسف است که در سند راهبردی دانشگاه نامی از حضرت رضا و سیاستی در این زمینه نمی بینیم.
گفتنی است که در این نشست دکتر افخمی رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، دکتر حسنی رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر رضایی رکن آبادی رییس دانشکده ریاضی و تعدادی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند.

photo 2023 05 31 12 55 46 3

photo 2023 05 31 12 55 46 2