به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، به همت بسیج دانشجویی دوازدهمین یادواره تدفین سردار خیبر شهید حاج ابوالفضل رفیعی ظهر سه ‌شنبه 19اردیبهشت‌ ماه1 1402 با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی در مسجد حضرت زهرا (س) برگزار شد.

IMG 2259 min

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی ایمانی‌مقدم با اشاره به سخن معروف شهید سلیمانی گفت: شهید باید در این دنیا شهید شود تا به مقام شهادت برسد، لذا شهید قبل از اینکه جانش را بدهد خدا را می‌بیند.

او افزود: شهید باید اول ولایت را ببیند تا خدا را مشاهده کند. اگر وصیت نامه شهدا را نگاه کنید قریب به اتفاق، فلسفه حضورشان را در جبهه حق، اطاعت از ولایت می‌دانستند و در خصوص شهدای کربلا و صدر اسلام هم کسانی به این درجه رسیدند که ولایت‌ پذیر تام بودند.

ایمانی ‌مقدم افزود: داستان کربلا از شخص حضرت ابوالفضل (ع) که علمدار لشکر ابا‌عبدالله است تا حضرت قاسم و تک تک یاران حضرت، ولایت پذیری است.

رییس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه عالی‌ترین مقام در نزد خداوند شهادت است تصریح کرد: مرگ حق و قضای الهی است و هیچکس نمی‌تواند از آن فرار کند اما اینکه کجا، در چه راهی و در چه حالی انسان جان دهد مهم است.

او ادامه داد: قبور شهدا یک دنیا  درس عرفان و اخلاق است و همه یک بهجت مجسم‌اند. زندگی، مرام و قیام شهدا می‌تواند برای ما درس عبرت باشد.

حجت الاسلام ایمانی مقدم گفت: شهید ابوالفضل رفیعی یک طلبه امور دینی و معاون لشکر 5 نصر در زمان جنگ بودند که در اوج اقتدار و مسوولیت بسیار متواضع بود.

وی اضافه کرد: متوسط سن فرماندهان  در جنگ تحمیلی بین 20 تا 25 سال بوده است و امروز که جنگ ترکیبی است کار شما دانشجویان ارزشمند است و فضیلت مجاهدان در این عرضه از فضیلت مجاهدان 8 سال دفاع مقدس بالاتر است.

IMG 2260 min

IMG 2278 min

IMG 2279 min

IMG 2318 min

IMG 2282 minپ

IMG 2334 min