مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دیدار با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به طرح حامیم گفت: دانشجویان با توانمندسازی در این طرح می‌توانند ادبیات انقلاب اسلامی را در در دانشگاه القا کنند.

IMG 1689

به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فردوسی مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی عصر چهارشنبه ۶ اردیبهشت در مسجد حضرت زهرا (س) در نشست توجیهی طرح توامند سازی فعالین فرهنگی (حامیم) تاکید کرد: دانشجوی کنشگر در میدان باید بتواند شبهات روز دانشگاه را با استدلال و منطق پاسخ دهد و از مبانی‌های معرفتی دفاع کند.

IMG 1685

او اضافه کرد: دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به ظرفیت‌هایش می‌تواند در ایجاد شبکه و سازماندهی حلقه‌های میانی سرآمد کشور باشد.
کرمی گفت: مقام معظم رهبری هر زمان بخواهند مدد بگیرند اولین گروه جریان دانشجویی است و اولین بار که واژه‌ی جهاد تبیین را به کار بردند در دیدار با دانشجویان بود.

IMG 1701

آن‌جا که از تجزیه ایران بحث می‌شود سلیقه‌ها باید کنار برود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار با اشاره به طرح حامیم گفت: هدف از این طرح ایجاد یک شبکه قدرتمند فهیم برای پیگیری قانونی آنچه که مورد رشد نظام می‌شود است.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ایمانی مقدم افزود: به دنبال رسیدن به دانشگاه مطلوب هستیم که در آن دانشجویان مومن، انقلابی و بانشاط خارج شود و در آن سند اسلامی اجرا گردد.
او تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب باید به همزبانی و همفکری رسید و هرکسی نقش خود را ایفا کند.
ایمانی‌مقدم اضافه کرد: ما باید به یک دیدگاه مشترک برسیم و این امر در ارتباط با دانشجویان بین‌الملل بر سر امت اسلامی و با دانشجویان ایرانی بر سر ایران اسلامی است و آن‌جا که از تجزیه ایران بحث می‌شود سلیقه‌ها باید کنار برود.

سه سیاست اصلی دشمن در برابر ایران

مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم به بیان رویکرد کلان غرب در برابر ایران پرداخت.
دکتر مهدی عباسی‌ مهر، "خاورمیانه جدید"، "فشار حداکثری" و "جنگ ترکیبی" را سه سیاست اصلی دشمن در مقابل ایران عنوان کرد و گفت: سیاست‌های دولت‌ها امری بلند مدت هستند و سال‌ها بر روی آن‌ها کار می‌شود.
او افزود: برای شناخت این سیاست‌ها، مطالعه‌ی اندیشکده‌ها که محلی برای تجربه‌نگاری و اندیشه‌ورزی افراد است، دارای اهمیت هستند.

گفتنی است که در این مراسم دکتر احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر ابوالفضل غفاری معاون فرهنگی و همچنین دانشجویان انقلابی و تشکل‌های اسلامی و بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند.

IMG 1754

IMG 1773

IMG 1782

IMG 1873

IMG 1944

IMG 1782