چاپ

به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد به نقل از  خبرگزاری ایکنا خراسان رضوی، احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، در آیین تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی مطلق و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ایمانی‌مقدم، که روز یکشنبه۱۴ اسفندماه در تالار رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به مدتی که در خدمت حجت‌الاسلام حسینی مطلق بودند، اظهار کرد: ایشان چند موضوع را به‌طور جدی پیگیری و دنبال می‌کردند. نخست پیگیری خوابگاه متأهلان دانشجویی است، همچنین ارتباطات بسیار خوب با بخش‌های مختلف به واسطه سابقه و تجربه‌‌ای که داشتند و برای اهداف و برنامه‌های دانشگاه از آن استفاده می‌کردند.

photo 2023 03 05 14 23 02

ضابط ادامه داد: در موضوعات مراسم‌ مذهبی و تقویم فرهنگی دانشگاه‌ها مانند مراسم شب‌های قدر بسیار پیگیر بودند و از مدت‌ها قبل برای آنها برنامه‌ریزی می‌کردند و اینکه با وجود محدودیت‌های مالی منابع دانشگاه چگونه از بیرون دانشگاه، منابعی را برای بهتر برگزار شدن مراسم‌ تهیه کنند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: حجت‌الاسلام حسینی‌مطلق با مناعت طبعی که داشتند، همیشه در حفظ شأن و منزلت جایگاه نهاد مقام معظم رهبری عنایت داشتند. همچنین با حضور در شوراها دقت و حساسیت خاصی در جذب و صلاحیت عمومی، مباحث شورای فرهنگی و... داشتند.

وی با اشاره به مراجعات متعدد از منابع انسانی، کارگری کارکنان شرکتی بابت تأخیر حقوق و مزایا تا اساتید دانشگاه به ایشان به‌عنوان نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی، گفت: ایشان محل رجوع کسانی بودند که احساس می‌کردند، حقی از آنها ضایع شده است که پس از بررسی، پیگیری این امور را با جدیت انجام می‌دادند.

IMG 0107

ضابط ضمن تشکر از زحمات ایشان، توفیق روزافزون برایشان و ابراز امیدواری به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد را فراموش نکنید و این ارتباط را حفظ کنید، از حجت‌الاسلام مهدوی‌نسب و حسینی‌مطلق درخواست کرد که در مجمع دانشگاه‌ها در مباحث عمومی به دانشگاه‌ها کمک کنند.نخستین مطالبی را که در جلسات مطرح کردیم، مباحث عمومی مرتبط با دانشگاه همچون مسائل فرهنگی بوده که این هماهنگی‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

رئیس دانشگاه فردوسی ضمن خوش‌آمدگویی به حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم به‌عنوان نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، از ایشان به‌عنوان نیروی تازه نفس در دانشگاه فردوسی مشهد یاد کرد و گفت: ایشان با تجربه‌ای که در دانشگاه اراک و دیگر فعالیت‌ها داشته‌اند، در فضایی جدید وارد می‌شوند که بسیار نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

وی با اشاره به صحبت حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که نهادها را محل مطالبه خواسته‌های رهبری در داخل دانشگاه دانستند، تفسیر متفاوتی ارائه داد و گفت: مطالبه‌‌گری در دانشگاه از آن دانشجویان است و از منویات مورد تأکید مقام معظم رهبری، جهاد تبیین است.

ضابط با اشاره به حوادث اخیر، آن را ترک فعل تمامی عوامل فرهنگی کشور دانست و بیان کرد: برای آینده این موضوع باید تبیین شود و در حوزه تبیین و پیشگیری این انتظار می‌رود که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ما را در این حوزه کمک دهند.

منبع خبرگزاری ایکنا: https://iqna.ir/00HJPF

photo 2023 03 05 14 02 43

دسته: اخبار و اطلاعیه
تعداد بازدید: 148