چاپ

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی  رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی اظهار کرد: مسئولیت در نهادهای دانشگاهی به اقتضای حرکت رو به‌جلوی دانشگاه‌ها سخت‌تر، مهم‌تر و سنگین‌تر شده است.

وی ادامه داد: فضای دانشگاه‌ها نسبت به گذشته، فضای پیچیده‌تری شده است و شاهد متغیرها و مؤلفه‌های جدیدتری هستیم، همچنین شکل‌گیری جریان‌های فضای مجازی و اثرگذاری بر مخاطب نیز متفاوت است و به همین دلیل نوع فعالیت و تلاش‌های مسئولان در فضاهای دانشگاهی باید متناسب با این تغییرات باشد و در برنامه‌ریزی‌ها این تغییر و تحولات  در نظر گرفته شود.

رستمی افزود: ارتباط با بدنه دانشجوها و به‌صورت ویژه طیف دانشجویان مؤمن و انقلابی  پرتلاش تشکل‌های انقلابی دانشگاه‌ها و همچنین دیگر دانشجویان باید هدف برنامه‌ریزی و ارتباطات نهاد باشد. تسهیل حضور عالمان دینی در فضای دانشگاهی و ارتباط با جان‌های تشنه حقیقت و معنویت دانشجویان نیز از دیگر اموری است که باید انجام شود.

وی تصریح کرد: همچنین توجه به  اساتید و اهمیتی که آنها در تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی دارند و پرورش دانشجویان متعهد، متخصص، باورمند، باهویت، بانشاط و تلاشگر و خستگی‌ناپذیر نیز به عهده آنها بوده و مهیا کردن چنین جامعه استادی برای اینگونه نقش‌آفرینی وظیفه سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران آموزش عالی  است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تنوع‌بخشی به مسیر فعالیت‌های دینی، مذهبی، انقلابی، فرهنگی و سیاسی در فضاهای دانشگاهی و احیاناً مقابله با تلاش‌های انحرافی که علیه دانشگاه انجام می‌شود جزو مأموریت‌های همکاران دانشگاهی است.

منبع خبرگزاری ایکنا: https://iqna.ir/00HJP2

255555555

دسته: اخبار و اطلاعیه
تعداد بازدید: 96