به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد؛ به همت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز مشهد مقدس روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲« دومین تالار گفت و گوی وحدت حوزه و دانشگاه » با حضور دکتر غفاری، معاون فرهنگی _ اجتماعی، دکتر سید موسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، حجت الاسلام دادسرشت، مدیر حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان کشور و جمعی از اساتید دانشگاه و حوزه های علمیه با محوریت مسائل و موضوعات روز کشور در محل مسجد حضرت زهرا (س) دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

مدیر حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان کشور در حاشیه این نشست گفت: چهار میز گفت و گو پیرامون مسائل مختلف کشور در این تالار گفت وگو در نظر گرفته شده است، تا صاحب نظران حوزه و دانشگاه دیدگاههای خود برای رسیدن به یک مفاهمه در این زمینه را ارائه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد دادسرشت چهار محور دومین تالار گفت وگو را شامل "رشد تولید و مهار تورم چالش‌ها و پیشران‌های فرهنگی و اجتماعی، رشد تولید و مهار تورم الزامات سیاسی و اقتصادی، هویت اجتماعی در سبک زندگی اسلامی و غربی برای به دست آوردن راهکارهای احیای هویت اجتماعی در زندگی امروز و معماری نوین نظام علمی در دانشگاه و حوزه متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی" برشمرد.

وی بیان داشت: از آذرماه سال گذشته تاکنون ۲۰ نشست هم اندیشی و تالار گفت وگو با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه های کشور برگزار شده است.

مدیر حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان کشور ادامه داد: یکی از مسیرهای که برای وحدت حوزه و دانشگاه می توان بر شمرد، ایجاد فضای گفت وگو در موضوعاتی است که اهالی این دو مجموعه علمی بتوانند در خصوص آن اظهار نظر کنند و مسائل را مورد بررسی قرار دهند.

وی با اشاره به اثربخشی این گفتگوها برای حل مسائل دستگاه ها و نهادهای مختلف، بیان کرد: واکاوی و حل معضلات در راستای رسیدن به تمدن اسلامی توسط اهل فکر با هدف یافتن راه حل و تولید نظریه بسیار مهم است.

حجت الاسلام دادسرشت گفت: ساختارهای علمی بسیاری در کشور وجود دارد ولی کمتر به استفاده از آن توجه شده است، بر همین اساس باید نشست های مزبور به تلاش برای رساندن به نتیجه در قالب مطالبه‌گری دنبال شود.

ویبیان کرد: دستاوردهای دور اول این تالارها به مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است و هم اکنون در حال تدوین آن در قالب مقالات و کتابهایی برای استفاده سایر نهادها هستیم.

منبع:خبرگزاری ایرنا

photo 2023 06 15 17 57 19

photo 2023 06 15 17 58 17

photo 2023 06 15 17 53 31

photo 2023 06 15 17 52 02

photo 2023 06 15 17 53 04