مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره ضیافت‌اندیشه اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد همزمان با نشست هم‌اندیشی اساتید با موضوع جایگاه وعده صادق و امتداد خط شهید رئیسی صبح امروز شنبه ۲ تیر۱۴۰۳ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

IMG 6570

در این نشست دکتر خیرالله پروین عضو حقوق‌دان شورای نگهبان و استاد تمام حقوق عمومی دانشگاه تهران، حجت الاسلام ایمانی‌مقدم مسئول نهاد رهبری، دکتر میرزائی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر امین خندقی معاون آموزشی دانشگاه و تعدادی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند.

در این مراسم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع) گفت: بعد از شهادت امام رضا(ع) فرقه‌های انحرافی کمتری داشتیم، امامان بعد از ایشان تلاش بر پالایش فکری شیعیان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ایمانی‌مقدم با بیان اینکه زیارت جامع امام هادی(ع) یک زیارت جامع امام شناسی است اظهار کرد: شرط عمل صالح، داشتن باور درست است و اعتقاد ائمه این بود که انسان باید باورها را درست کند.

وی در ادامه به جزئیات دوره ضیافت اندیشه اساتید در مردادماه سال جاری پرداخت و گفت: یک استاد نباید صرفا تخصص خود را تدریس کند بلکه کنش‌های استادانه نیز مهم است، استاد باید هم جنبه‌های دنیوی و هم اخروی و هم جنبه فردی و اجتماعی را به دانشجو بیاموزد.
در ادامه نشست رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اهداف پیش‌روی دانشگاه گفت: قصد داریم دانشگاه را به عنوان یک بال قوی برای دولت و مردم در راستای نقش آفرینی اجتماعی و رشد اقتصاد دانش‌بنیان تقویت کنیم.
دکتر مسعود میرزائی شهرابی افزود: اعضای هیات علمی باید بتوانند فضای اطراف خود در جامعه را تحت تاثیر قرار دهند و لازم است که یک منش و تفکر داشته باشند.

عضو حقوق‌دان شورای نگهبان نیز در این نشست با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: در اصل ۱۰۵ قانون اساسی به طور خاص برای کاندیدای ریاست جمهوری ویژگی‌هایی را تعریف کرده، یک سری معیارها هم بر اساس سیاست‌گذاری انتخابات تصویب شده و رهبری هم شاخص‌های دیگری برای کاندیدای اصلح بیان کردند که از جمله آن اعتقاد به مبانی و اصول انقلاب است.
دکتر خیرالله پروین با تشریح مدل رفتاری موثر در انتخابات گفت: اگر نظام اجتماعی هر کشوری را متشکل از چهار گروه فرض کنیم و آن‌ها را ذینفع اصلی پیشرفت هر کشوری دانیم باید به دنبال یک مدل رفتار اجتماعی با اقتباس از مدل رفتار فردی باشیم.
او افزود: صاحب‌نظران نظریاتی را برای جلوگیری از تنش‌های قبل از انتخابات مطرح کردند که در این مدل ۴ گروه جامعه علمی و نخبگان دانشگاهی، کنشگران بخش خصوصی، حکمرانان و مردم هستند.
وی اضافه کرد: البته برای هرکدام شرایطی مدنظر است، مثلا برای جامعه علمی شرط این است که منقطع از مردم عادی و جامعه نباشد.
استاد تمام حقوق عمومی دانشگاه تهران در خصوص حق و یا مالکیت رای گفت: قانون اساسی رای دادن را به عنوان یک فرصت برای تحقق مصالح عمومی در اختیار شهروندان قرار داده است.
او همچنین افزود: کسانی که در انقلاب سمت و جایگاهی دارند از طبقات پایین جامعه هستند و برخلاف برخی کشورهای اروپایی شایستگی مالی و اجتماعی به دنبال این‌ها نبود.

IMG 6562

IMG 6594

IMG 6598

IMG 6604

IMG 6610

IMG 6577