به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد؛ به مناسبت آغاز نیم سال تحصیلی جدید نشست هم اندیشی ائمه جماعات دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان «نقش ائمه جماعات در دانشگاه ها» با حضور حجت الاسلام حسینی مطلق رئیس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد روز سه شنبه 19 بهمن برگزار گردید.

IMG 9813 min

حجت الاسلام حسینی مطلق ضمن گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر و خیر مقدم به ائمه جماعات در رابطه با نقش ائمه جماعات در دانشگاه ها گفت: نقش ائمه جماعات در برابر هجمه‌های فرهنگی حائز اهمیت است و مسئولین دانشگاه‌ها به حمایت و پشتیبانی آنها امید دارند، حضور روحانیت در دانشگاه نقش مهمی در تقویت معنویت در محیط‌های دانشگاه ایفا می کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی با اشاره به ارتباط ائمه جماعات با دانشجویان و اساتید بیان داشت: قشر روحانیت باید ارتباط موثری با دانشجویان و اساتید داشته باشند، در شرایط کنونی به دلیل مشکلاتی که برای دانشجویان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و... به وجود آمده است، جنس خواسته های دانشجویان متفاوت از قبل است و لازم است تا ائمه جماعات مطابق اقتضائات و خواسته‌های آنان، برنامه‌ریزی جدید و راه کار ارائه بدهند و در این زمینه ها جهادی عمل کنند. آسیب های فرهنگی که اساتید را تهدید می کند با آسیب های دانشجویی متفاوت است و نیازمند آن است که ائمه جماعات برای دانشجویان و اساتید برنامه های مجزایی داشته باشند.

سیدمهدی حسینی مطلق با اشاره به برگزاری تعداد 19 نماز جماعت در شرایط کرونایی در دانشگاه فردوسی یادآورشد: ائمه جماعات بايد با تجهیز خود به علوم و مباحث روز، در امور دينی و فرهنگی و مشاوره ای به ویژه ازدواج دانشجویان ورود پيدا كرده و با ارتباط گيري هدفمند، با آسیب های اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و دينی دشمنان مقابله كنند و در بيداری، هوشياری و آگاهي بخشی به قشر پوياي جامعه نقش آفرينی نمايند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به عملیاتی کردن «جهاد تبیین» در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: امروزه دشمن با در دسترس داشتن امکانات رسانه ای گسترده جنگ روایت ها را رقم می‌زند و در ضعیف نشان دادن پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند. وظیفه ما روحانیون است که دانشجویان را انسان های متعهد، دیندار و مسئول پذیر تربیت کنیم. و در این مسیر با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید به مسئله «جهاد تبیین» اهمیت بدهیم و وارد میدان شویم و روایتگر انقلاب اسلامی، دستاوردها و توانمندی‌های انقلاب اسلامی ایران باشیم.

شایان ذکر است در پایان این نشست ائمه جماعات به تبادل نظر و دیدگاه در موضوعات ذیل پرداختند:

  • اهمیت و فواید نماز جماعت؛
  • ارتباط صمیمانه و موثر ائمه جماعات با دانشگاهیان اعم از اساتید، کارمندان و دانشجویان؛
  • برگزاری فعالیت های فرهنگی؛
  • برگزاری مراسمات مذهبی در نماز خانه ها؛ 
  • راهکار و برنامه ریزی برای ارتباط با دانشجویان در شرایط مجازی بودن دانشگاه؛
  • آسیب شناسی مشکلات دانشجویان و ارائه راهکار.

 

IMG 9788 min

IMG 9789 min

IMG 9794 min

IMG 9801 min