نشست هم‌اندیشی اساتید با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر شاخص برجسته تربیت جنسی حداکثری» ظهر یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ در دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

IMG 3008

در این نشست که با همکاری دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی تشکیل شده بود، دکتر محمود سعیدی رضوانی، دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد ارائه‌ای پیرامون موضوع جلسه ارائه کرد.
دکتر سعیدی رضوانی با اشاره به مفاهیم علوم تربیتی گفت: همه‌ی مفاهیم تربیت در تلاش است تا بگوید که انسان چه کنشی انجام دهد و چگونه می‌توان آن‌ها را تشویق کرد تا از کنش منفی بازداشته شود.
او افزود: علوم تربیتی از دانش آغاز می‌شود، سپس ایجاد ارزش، نگرش و اراده را دارد و در نهایت به عمل می‌انجامد.
این دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به افزایش پیچیدگی‌های امور جنسی جوانان گفت: تشدید مطالبات جنسی، غفلت، کمبود آموزش، مشکلات پزشکی، تاخیر یا از بین رفتن موقعیت ازدواج از جمله‌ی این پیچیدگی‌هاست.
سعیدی با اشاره به اینکه ایمان به تنهایی نمی‌تواند عفت جنسی ایجاد کند اظهار کرد: ایمان باید در کنار چیزهای دیگر باشد، حجاب و دوری از خلوت از جمله آن‌ها هستند.
او انجام نشدن گناه را در تسهیل عفاف و دینداری، تقویت ایمان و هزینه آفرینی برای فساد دانست و گفت: اکنون خلاف شرع در جامعه کم هزینه تر از ازدواج است.
وی با اشاره به تربیت جنس حداقلی تاکید کرد: نکته مغفول در تربیت حداقلی تمهید فضا، نظارت، دوست، مدرسه و همسایه است و ما کاری به ساختارها نداریم و اصلاح روحیات، نگرش و باورهاست.
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه اصلاح اجتماعی برای تربیت جز واجبات است تصریح کرد: اجرای علنی حدود در جامعه، مبارزه علنی با فساد در جامعه، از بین بردن مرکز فساد در جامعه و دستور به اقامه عبادت و احکام در بعد اجتماعی، ۴ اصل امر به معروف و نهی از منکر است.

گفتنی است که این نشست با پرسش و پاسخ اساتید و حاضرین همراه بود.
همچنین دبیری نشست را دکتر سید محسن اصغری نکاح دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد برعهده داشت.

IMG 3010

IMG 3014

IMG 3020

IMG 3034

IMG 2992