نشست هم‌انديشی اساتید با موضوع مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم و تحلیل نتایج انتخابات با حضور دو نماینده مجلس از حوزه‌ی مشهد و کلات ظهر چهارشنبه ۲۳ اسفند در دانشکده‌ی اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

IMG 0418

در این نشست نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید دلیل مشارکت پایین دانشجویان در انتخابات حضور کم مسئولان در بین آحاد مردم و جامعه نخبگانی است.
دکتر احسان عظیمی راد افزود: ما در دور جدید مجلس، شجاعت حضور در بین مردم را داریم و هم از آن‌ها کمک می‌طلبیم و عملکردمان را نیز گزارش می‌دهیم.
او با اشاره به اینکه هم افزایی بین آموزش و پرورش و آموزش عالی باید افزایش پیدا کند تصریح کرد: ما باید دانشجویان را کارآمد بار بیاوریم.
عظیمی‌راد با اشاره به طرح اقتصاد مقاومتی گفت: در نظر داریم ۳ طرح تثبیت قیمت‌ها، افزایش حقوق‌ها متناسب با تورم و بسته‌ی جامع قانونی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرایی کنیم.
او ادامه داد: معتقدم در انتخابات لیست‌ها و اقبال اجتماعی مردم تاثیرگذار بود و ما تلاش داریم اعتماد و امید مردم را احیا کنیم.
دیگر نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ضعف برخی نمایندگان مجلس در انجام وظایف خود گفت: متاسفانه ارتباطات سیاسی برای برخی مهم شده و به تقنین کم توجهی می‌شود لذا نمایندگان نیاز به ارتباط با مراکز علمی و نخبگانی دارند.
دکتر میثم ظهوریان افزود: امروزه به تجربه زیستی توجه نمی‌شود درحالی که می‌توان برای بهبود نظام تولید، تجارت، مهار تورم‌ و .. از آن استفاده کرد.
او اضافه کرد: در برخی موارد نیاز به دانشِ بنیانی نداریم و می‌شود از تجارب استفاده کرد. حتی در علوم اسلامی نیز دچار این آسیب هستیم و به تجربه زیستی بی‌توجهی شده است.

IMG 0422

 

IMG 0446

IMG 0452

IMG 0463