نشست هم‌اندیشی اساتید به منظور مشارکت آگاهانه در انتخابات با حضور نمایندگان فهرست‌های پیشنهادی داوطلبان نمایندگی حوزه انتخابیه مشهد و‌ کلات عصر چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ در دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.DSC 3053در این جلسه نمایندگان تشکل‌ها به منطق به کار گرفته شده برای تعیین اعضای لیست انتخاباتی خود پرداخته و از دیدگاه جریان خود، به نقد و بررسی روش های جریانهای سیاسی مختلف در انتخابات شهر مشهد پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد ترابی افزود: یکی از مشکلات بزرگ ما در کشور فقدان شفافیت است و کسی که می‌خواهد مسئولیتی بر عهده بگیرد باید سوابق آن بررسی شود که این امر لزوم شفافیت را می‌طلبد.
او اضافه کرد: از نمایندگانی که به شفافیت رای ندادند گلایه‌مند شدم، امیدوارم نمایندگانی که به مجلس می‌روند با موضوع شفافیت موافق باشند.
ترابی تصریح کرد: هر نماینده باید تیم مشورتی داشته باشد، متاسفانه ما افرادی را به مجلس می‌فرستیم که پشتوانه ندارند، درحالی که افراد وقتی حزبی به مجلس می‌رود با دارا بودن تیم‌های علمی در مسیر مشخص حرکت می‌کنند.
او افزود: هر وقت در کشور ما بحرانی به وجود آمد بلافاصله بعد از آن می‌خواهند مردم را آگاه کنند و این را از احزاب می‌خواهند اما بعد از چند گذشت مدتی فراموش می‌شود.

DSC 3089

*گفتمان اصلی ما عدالت است

سخنگوی ائتلاف مردمی عدالت در این نشست با اشاره به سابقه‌ و اهداف این حزب گفت: گفتمان اصلی ما عدالت و خط قرمز نیز نبود سهمیه برای افراد حزب است.
رقیه فاضل افزود: یک عقب ماندگی در عدالت اجتماعی داریم و حزب با این اندیشه کاندیداها را بررسی و معرفی می‌کند.
*کاندیدای اصلاح‌طلب نداریم
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز در ادامه با اشاره به پیچیدگی‌های انتخابات گفت: ما در ایران با واقعیت انتخابات از نظر زیرساخت فاصله داریم.
محمدصادق جوادی حصار افزود: ماهیت بعضی از مفاهیم از جمله عدالت از بین رفته است، مگر عدالت چه کالای نایافتنی است که همه دنبال آن هستند و به آن نمی‌رسند.
او با بیان برخی مشکلات در تایید صلاحیت کاندیداها گفت: حزب ما امکان ارائه لیست را نداشته و در خراسان کاندیدای اصلاح طلب نداریم.
*شایسته‌سالای بحث اصلی حزب است
نماینده‌ی حزب نهضت مردم سالاری دینی نیز در تشریح شکل‌گیری حزب گفت: از سال ۸۴ با توجه به دغدغه‌های انقلابی که داشتیم کنشگری را در حوزه انتخابات شروع کردیم.
دکتر شریف افزود: هر انتخابی باید شاخص‌هایی داشته باشد که در حزب ما شاخص محوری مطرح شد و برای اولین بار در سال ۹۲ یک لیست برای انتخابات شورای شهر تعیین کردیم.
او با اشاره به اینکه شایسته‌سالای بحث اصلی حزب است تصریح کرد: سه اصل در شایسته سالاری تعیین کردیم که شامل شاخص محوری، فرایندی برای اجماع امنا و شفافیت است.
شریف اضافه کرد: مردم سالاری دینی یک دستاورد مهم تلقی می‌شود و انتخابات یک فرصت رشد و ارتقا بلوغ سیاسی مردم است.
در پایان این نشست  اعضای هیات علمی حاضر در مراسم به بیان دیدگاه و پرسش‌های خود پرداختند.

DSC 3048

DSC 3051

DSC 3058

DSC 3074

DSC 3075

 

DSC 3076

DSC 3091

DSC 3101